Wróć   forum.dracomagazyn.pl > Forum - Terrarystyka > Terraria i rośliny

Odpowiedz

Narzędzia wątku Wygląd
stare 08-02-2012, 20:12   #1
Michał
nowo zarejestrowany

Domyślnie Dobur roślin i zwierząt do tropikalnego terrarium

Witam.
Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym się ze wszystkimi przywitać i powiedzieć kilka słów o sobie.
Jestem początkującym terrarystą (posiadam samicę kameleona jemeńskiego) i chciałbym stworzyć spore, egzotyczne terrarium ze zbiornikiem wodnym. Roślinami przeważającymi mają być epifity (głównie ananasowate), a planowanymi zwierzętami są duże straszyki, modliszki (Hymenopus coronatus i Phyllocrania paradoxa) i kolorowe drzewołazy.
Chciałbym dowiedzieć się:
1.Czy powyżej wymienione modliszki mogą być trzymane razem ze straszykami (większymi od nich)?
2.Czy straszyki nie będą zjadały bromeliowatych i storczykowatych?
3.Jaki drzewołaz jest łatwy w hodowli pod względem żywienia i rozmnażania (dobrze by było, aby drzewołazy składały skrzek do zapylcowatych?
4.Jaki płaz wodny nadawał by się do zbiornika wodnego o pojemności 80l i wysokości 20cm (myślałem o ambystomie meksykańskiej, jednak preferuje stosunkowo niską temperaturę?
5.czy w Polsce można nabyć któregokolwiek płaza z rodzaju Ceratophrys?
Jeśli nie sprawi to problemu, proszę o wypisanie wszystkich, dostępnych w Polsce rodzajów ananasowatych i storczykowate, Orchidoideae mnie nie interesują.
Zaznaczam, że wg mnie dość wnikliwie próbowałem przeglądać dostępne źródła, w tym Internet. Niestety nie odnalazłem konkretnych odpowiedzi na w/wym. pytania.
Dziękuje za pomoc. Michał
Michał jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 23:05   #2
Sanbi9
bywalec

Domyślnie

Mnie na starcie troche nie pasuje połączenie drzewołazów, ,,dużych" straszyków, oraz storczykowej i liściogłowej...
Sanbi9 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 08-05-2012, 20:44   #3
Michał
nowo zarejestrowany

Domyślnie